Aktivnosti
Projekt „Say hello to the world-Pomašimo Hrvatskoj“ u „Pužekima“
26. Lipanj, 2024.Srednja skupina „Pužeki“ sudjelovala je u međunarodnom projektu „Say hello to the world-Pomašimo Hrvatskoj“ od studenog 2023. do lipnja 2024.godine. Projekt „Pomašimo Hrvatskoj“ je nastao u okviru međunarodnog projekta "Say Hello to the World" i omogućuje suradnju sa drugim vrtićima u Hrvatskoj. Srednja vrtićka skupina „Pužeki“ je surađivala sa starijom skupinom „Leptirići“, dječjeg vrtića „Proljeće“ iz Svetog Ivana Zeline. Projekt sadrži program "Pet prstiju" u kojem je pet tema - Ovo sam ja, Ja i moja obitelj, Ja i moj vrtić, Ja i moj grad i Ja i moja država. Za svaku temu preporučuju se 2 video poziva. U prvom pozivu prvi vrtić predstavlja ono što se želi, drugi promatra i prati, a u drugom video pozivu je obrnuto. Vrtići surađuju putem aplikacije „My hello“.
Realizirane su brojne aktivnosti te ostvarena suradnja sa roditeljima, ali i lokalnom zajednicom. Za naše roditelje smo priredili Božićnu priredbu s temom obitelji, gdje smo izveli kazalište sjena po temom "Božić u mojoj obitelji". U suradnji sa roditeljima djeca su kod kuće izrađivala božićne ukrase i čestitke koje šaljemo djeci u Sveti Ivan Zelinu.
Djeca otkrivaju nove zanimljivosti o svom vrtiću. Istražujemo kako je naš vrtić dobio ime i koje je njegovo značenje. Naš vrtić ima zlatni status Međunarodne Eko škole, a Eko kodeks vrtića je sastavljen od imena ZVIREK te su ga djeca recitirala tijekom online javljanje. Tijekom javljanja pridružila nam se i ravnateljica koja je rekla nekoliko riječi o našem vrtiću.
Uz pomoć naših roditelja sakupili smo kutijice i izradili maketu našeg mjesta, svako dijete je izradilo svoju kuću i važne, najdraže znamenitosti. Obilazimo naše mjesto i dogovaramo što sve trebamo izraditi. Usvajamo spoznaje o važnim osobama i kulturnoj baštini našeg kraja. Posjetili smo park Maksimilijana Vrhovca, perivoj župne crkve Sv. Katarine, Općinsku knjižnicu. U goste smo pozvali autoricu i ilustratoricu ilustrirane monografije za djecu "Šetnja kroz Stubake" gđe. Ljiljanu i Sonju Pavlinu koje su nam pročitale svoju slikovnicu. Razgovarali smo važnosti očuvanja tradicije našeg mjesta i na kraju smo se složili da u svojem mjestu osim važnih građevina moramo posebnu važnost posvetiti očuvanju prekrasne prirode koja nas okružuje. Posjetili smo i načelnika Općine Stubičke Toplice gosp. Josipa Beljaka koji nas je vrlo lijepo ugostio te nas upoznao sa svojim radom i obavezama. Saznali smo o čemu se sve načelnik brine da djeci odrastanje u našem mjestu bude lijepo i kvalitetno te koji su planovi za budućnost.
Posjetila nas je voditeljica folklorne grupe gđica. Lucija Hren iz Kulturno-umjetničkog društva "Matija Gubec" Gornja Stubica. Djeca su s oduševljenjem promatrala njezinu narodnu nošnju, ona nam je ispričala tradiciju bavljenja plesom u našem kraju i običaje, a prisjetili smo se i nekih zagorskih riječi. Kroz likovnu aktivnost djeca su izražavala svoje dojmove i viđenje narodne nošnje. Crtali smo i izrađivali narodnu nošnju, promatrali koji je vez specifičan za Hrvatsko zagorje. Tradicijske igre koje smo izveli su djeci tijekom učenja bile veoma zanimljive te ih igramo i pjevamo svakodnevno. Djeca su nastupala u tradicionalnoj dječjoj nošnji tipičnoj za Hrvatsko zagorje tijekom online predstavljanja te tijekom završne priredbe za roditelje.
Upoznavali smo se sa obilježjima našeg grba kroz razne pokrivaljke. Čitali dječje knjige o Hrvatskoj, izradili smo plakate o Hrvatskoj s glavnim obilježjima, poznatim povijesnim osobama, nacionalnim parkovima, sportašima, autohtonim jelima, nematerijalnoj i materijalnoj baštini.
Ostvareni ishodi projekta:
Djeca spoznaju svoj osobni identitet, svoju obitelj i vrtić (razmišljanja o sebi, svojim karakteristikama, tjelesnim osobinama, posebnostima, interesima). Uz pomoć socijalnih igara razvijaju socijalne vještine i uspostavljaju kontakte s drugima. Djeca se upoznaju s prvim i sigurnim korištenjem računala, neposredno uspostavljaju kontakt i povezuju se s drugim vrtićem gdje imaju priliku predstaviti se, ali i upoznati drugu djecu, njihove ideje te posebnosti kraja odakle ona dolaze. Time se razvija sposobnost sudjelovanja, komunikacije, svijest da su ljudi različiti te da je potrebno poštovati interese i potrebe drugih.
Odgojiteljice: Lidija Kapac i Andreja Očko Krušelj
Oproštaj od vrtića
26. Lipanj, 2024.Naši predškolarci Cvjetići još su samo malo vrtićanci i vrlo brzo će postati ponosni đaci. Kako bi obilježili ovaj veliki korak u svom životu, Cvjetići su marljivo vježbali i uz pomoć svojih odgojiteljica su za roditelje i druge članove obitelji pripremili završnu svečanost u vrtiću.
Uz pjesmu i ples pozdravili su se s vrtićem te pokazali da su spremni za nove izazove.
Roditeljima zahvaljujemo na suradnji, a Cvjetićima želimo ugodan boravak u školi i da im vrtićki dani ostanu u lijepom sjećanju.
Izlaganje na 6. stručnom skupu OSTVARIMO POTENCIJALE KNJIŽNICA
17. Svibanj, 2024.Gradska knjižnica „Ivan Goran Kovačić” Karlovac i Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG Karlovac su uz podršku Hrvatskog knjižničarskog društva organizirale 6. stručni skup Ostvarimo potencijale knjižnica. Tema ovogodišnjeg stručnog skupa održanog 16. svibnja bila je „Ranom intervencijom do razvoja rane pismenosti“. Ponosni smo da je upravo naš vrtić pozvan da prezentira navedenu temu iz perspektive ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Predavanje na temu „Poticanje rane pismenosti u dječjem vrtiću“ održale su odgojiteljica mentorica Andreja Očko Krušelj i stručna suradnica vrtića Maja Štefanec Herak. Osim izlaganja Dječjeg vrtića ZVIREK u prvom dijelu skupa predavanja su održale Darija Polović iz Poliklinike SUVAG Karlovac, Kristina Čunović, ravnateljica Gradske knjižnice „Ivan Goran Kovačić“ te Anita Peti-Stantić, redovita profesorica na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U drugom dijelu skupa bilo je izloženo devet primjera dobre prakse iz Karlovca, Bjelovara, Rijeke, Ogulina, Koprivnice, Zagreba, Strumice u Republici Sjevernoj Makedoniji i Slovenije.
Bilo nam je zadovoljstvo sudjelovati u ovom multidisciplinarnom okupljanju te doprinijeti razmjeni mišljenja, ideja, stručnih znanja i primjera dobre prakse na području razvoja rane pismenosti kod djece od najranije životne dobi.